استقبال خیلی ضعیف مشمولین سهام عدالت از پرداخت نقدی مطالبات



تسنیم/

بر اساس آمارها از سال 85 تاکنون 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر از افراد جامعه به عنوان مشمولین سهام عدالت شناسایی شده و به آنها سهام تعلق گرفته است.

از این رو مطابق قانون یک میلیون تومان از سهام 60 شرکت در سبد تحت عنوان پرتفوی سهام عدالت برای این تعداد از افراد جامعه درنظر گرفته شده که طی 10 سال، می‌بایست از محل سود این سهام، اقساط آن پرداخت شده و سهام عدالت در پایان سال 94 قابلیت آزادسازی پیدا کند.

با وجود این اما نه تنها آزادسازی سهام عدالت با یک سال تاخیر، تاکنون عملی و اجرایی نشده است، بلکه سهامداران عدالت کماکان مالک 100 درصدی سهام خود نیستند.

بر اساس این گزارش؛ تازگی‌ها سامانه‌ای برای آگاهی و اطلاع مشمولین سهام عدالت از جزئیات صورتحساب خود راه‌اندازی شده است که مشمولین با مراجعه با آن می‌توانند از میزان اقساط پرداخت شده سهام خود و نیز میزان بدهی‌شان به دولت اطلاع پیدا کنند.

از این رو مشمولینی که طی چند روز گذشته به این سامانه مراجعه کرده‌اند متوجه شده‌اند که ارزش تقریبی سهام آنها حدود 530 هزار تومان است و بجز دو دهک اول درآمدی که از تخفیقف 50 درصدی برای تسویه سهام خود برخوردارند، بقیه مشمولین که 36 میلیون و 119 هزار و 515 نفر را شامل می‌شود باید هر یک مبلغ 470 هزار تومان(در مجموع حدود 17 هزار میلیارد تومان) را بایت تسویه نهایی اقساط سهام عدالت خود تا پایان شهریور سال 96 به حساب دولت واریز کنند.


ادامه خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.