بهانه‌جویی جدید هندی‌ها/ از ایران نفت نمی خریم

در حالی که هند اختلاف بر سر توسعه میدان گازی فرزاد ب را علت کاهش خرید نفت ایران اعلام کرده است، تحلیلگران ارزان تر بودن نفت برنت را انگیزه هند در کاهش خرید نفت ایران می دانند.

باشگاه /

بهانه‌جویی هندی‌ها برای خرید نفت برنت به جای نفت ایرانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند، در پی اختلاف تهران و تهلی نو بر سر توسعه یک میدان گازی در ایران، هند قصد دارد حدود یک چهارم کمتر از سال گذشته، سفارش خرید نفت به ایران بدهد.

کاهش در حجم خرید نفت هند از ایران پس از آن اتفاق می افتد که دهلی نو تهدید کرده بود که در صورتی که یک کنسرسیوم هندی حق توسعه میدان گازی فرزاد ب را در اختیار نگیرد، به پالایشگاه های دولتی دستور خواهد داد تا خرید نفت خود از ایران را کاهش دهند.

به گفته منابع آگاه، این حجم کاهش، میزان خرید نفت هند از ایران را در سال مالی جاری به 370 هزار بشکه در روز خواهد رساند.

هند پس از چین، بزرگترین خریدار نفت ایران به شمار می رود و سال گذشته حدود 510 هزار بشکه در روز از تهران نفت خریداری کرد.

به گفته این منابع، کاهش خرید نفت هند از ایران در سال 18-2017 شامل کاهش 199 هزار بشکه در روز از خرید پالایشگاه های دولتی هند است که حدود یک سوم نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت. این منابع افزودند، پالایشگاه های خصوصی اسار اویل و میتال انرژی هم قراردادهای سال گذشته خود برای خرید به ترتیب 120 و 20 هزار بشکه نفت از ایران را تمدید کرده اند.


ادامه خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.