نقش "زنان صیغه‌ای" در پرونده "کاسپین"!

کشف دارایی‌های جدید «کاسپین»، آن هم از نوع ثبت دارایی‌ها به نام دو زن صیغه‌ای؛ خبری است که دیروز از کمیسیون اقتصادی مجلس درز کرد.

به گزارش سایت مشهد فوری، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است که «اموال جدید کشف‌شده از صاحبان کاسپین، 98 آپارتمان و 75 باغچه و دو زن صیغه‌ای است که برخی از اموال به اسم آنها شده بود». 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم درباره دارایی‌های مؤسسه کاسپین که به‌تازگی در نقاط مختلف کشور کشف شده، گفته: «دستگاه‌ قضایی و وزارت اطلاعات در کل کشور وارد این پرونده شده‌اند و متأسفانه شاهد هستیم که هر روز خبر پیداشدن دارایی‌های مؤسسه کاسپین که در حساب‌هایی به غیر از نام این مؤسسه است به گوش می‌رسد که با کمک وزارت اطلاعات و دستگاه‌های نظارتی کشف می‌شود و در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد».
روزناه شرق نوشت: چگونگی این رخداد با یکی از حسابرسان که نخواست نامش فاش شود، در میان گذاشته شد. به گفته این منبع آگاه، مؤسساتی مانند مؤسسه کاسپین که حساب‌ و کتاب ندارند، دارایی‌های خود را به نام افراد مختلف فرضا مدیرعامل و اطرافیان ثبت می‌کنند. وزارت اطلاعات هم در این مورد با بررسی کارشناسی موفق به دریافت اعترافاتی از سوی آنها شده است که البته در حسابرسی نمی‌توان به این اطلاعات دست یافت.

ادامه خبر

خودداری ۴ بانک چین از صدور ال سی برای ایران/ افزایش مشکلات چینی‌ها در پرداخت پول واردات از ایران

۴ بانک چین از صدور ال سی برای ایران خودداری کردند.

به دنبال اجرای قوانین جدید در چین و الزام بانک‌ها برای دریافت مدارک ترخیص کالا از واردکنندگان، از ابتدای امسال پرداخت پول محموله‌های وارداتی چین از ایران به علت پابرجایی برخی تحریم‌ها دشوار شده است و انتظار می‌رود که صادرات مواد پتروشیمی ایران به چین کاهش یابد.


ادامه خبر

امسال 85 هزار زائر از 20 فرودگاه کشورعازم حج تمتع می شوند

امسال بیش از 85 هزار زائر ایرانی ازفرودگاه های داخلی عازم مدینه منوره و مکه مکرمه می شوند که سهم فرودگاه حضرت امام خمینی (ره ) حدود 25 هزار و 200 زائر خواهد بود.

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، «حسین اسفندیاری»  با بیان اینکه برای اعزام زائران ایرانی به عربستان با سازمان حج و زیارت هماهنگی های لازم انجام شده است، گفت: امسال 10 هزار و 400 نفر از فرودگاه مشهد، هفت هزار زائر از گرگان، 6 هزار و 400 نفر از اصفهان وپنج هزار نفر از فرودگاه اهواز به این کشور اعزام می شوند.
وی اظهارداشت: برای انجام حج تمتع امسال 3700 نفر از شیراز ، 3500 زائر از سازی ، 3400 نفر از همدان، 3240 نفر از تبریز ، 2900 زائر از کرمان ، 2700 نفر از ارومیه ، 2400 نفر از یزد و 2100 زائرایرانی از فرودگاه زاهدان عازم سرزمین وحی می شوند.
قائم مقام مدیرعامل در امورفرودگاه های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد:در سال جاری از فرودگاه بندر عباس 1600 نفر ، از فرودگاه بیرجند 1600 زائر ، از کرمانشاه 1300 نفر ، از زنجام 1100 نفر ، از بوشهر 1060 ، از رشت 810 نفر و از فرودگاه اردبیل 795 زائران ایرانی عازم بیت الله الحرام خواهند شد.


ادامه خبر

پرونده تخلفات بانک مرکزی در مورد کاسپین به قوه قضائیه ارجاع شد /نام دو زن در میان تخلفات کاسپین

با تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش تخلفات بانک مرکزی و روسای آن مربوط به موسسه کاسپین جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شد.

به گزارش خبر فوری به نقل از بولتن نیوز، عصردیروز در جریان بررسی پرونده کاسپین در کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان تصمیم به اعمال ماده 236 گرفتند که بر مبنای آن پرونده تخلفات در موسسه کاسپین، فرشتگان و سایر مؤسسات اعتباری غیرمجاز به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود.

بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون اقتصادی ازآنجاکه نتیجه جلسات با وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی به نتیجه نرسید و هشدارها نسبت به انجام تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کافی نبود، لذا تصمیم کمیسیون دیروزاعمال ماده 236 در پرونده موسسه کاسپین بود.

گفتنی است چندی پیش نیز قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای به ماجرای مؤسسات غیرمجاز ورود کرد و در این بخشنامه خطاب به دادستان‌های شورا تأکید کرده بود که شوراها مکلف‌اند در رسیدگی به پرونده‌ها با دادستان کل هماهنگ باشند. نهایتاً زمینه‌ها فراهم شد تا پرونده به‌طور کامل در اختیار قوه قضائیه قرار گیرد.


ادامه خبر

بانک انصار موفق به دریافت تندیس زرین برند ملی شد

در جشنواره تقدیر از یکصد برند ملی که در سالن همایشهای صدا وسیما و با حضور نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی ،تولیدی، صنعتی و تجاری کشور همراه بود، بانک انصار موفق به دریافت تندیس زرین ملی شد و به عنوان نخستین برند ملی مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبر فوری به نقل از اداره کل روابط عمومی و تبلیغات بانک انصار، در این جشنواره ارزیابی برندها طبق مدل (KERD) و بر اساس معیارهای میزان آشنایی و شناخته بودن برای مخاطبین ،شدت رابطه ایجاد شده میان مصرف کنندگان وتصویر ذهنی خلق شده از برند، میزان تمایز برند در محصول،خدمات،باورها و اندیشه های سازمان نسبت به رقبا از منظر مشتریان و همچنین میزان ارزش و احترامی که مخاطب برای برند،کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده آن  قائل می باشد صورت پذیرفته است.


ادامه خبر