به گزارش خبر فوری به نقل از مانا، وضعیت شرکت های کشتیرانی در سه ماه سوم سال جاری میلادی مانند خطوط حمل و نقل کاسکو و نقش آفرین اصلی در تجارت آسیا، خطوط کانتینری OOCL هنگ کنگ، نشان می دهد استراتژی های مختلفی باید بر حسب سایز شناورها و قدرت شرکت ها اتخاذ شود تا بتوان از شلوغ ترین مسیر کانتینری بهترین درآمد را کسب کرد.
بر اساس این گزارش، شرکت کاسکو با ناوگانی متشکل از 358 فروند شناور و ظرفیت یک میلیون و 800 هزار TEU قادر است 32 درصد از حجم جابه جایی را تا یک میلیون و 500 هزارTEU مدیریت کند و این بخش را بر حسب حجم جابه جایی و فازغ از کانتینرهای داخلی چین در ردۀ دوم قرار دهد. در همین راستا میزان درآمد خطوط کاسکو به بیش از 678 میلیون و 800 هزار دلار می رسد.
در این میان، خط کانتینری OOIL شاهد افت هفت درصدی در تجارت درون آسیایی بود و حجم جابه جایی به 715 هزار و 693 TEU رسید. این درحالی است که میزان درآمد این خط با رشد 13 درصدی همراه شد و به 456 میلیون و 700 هزار دلار رسید.
این گزارش ادامه داد: پر واضح است که خطوط توان بالقوۀ خود را در تجارت مسیر مذکور نشان خواهند داد. در همین راستا و با توجه به این واقعیت که از هر شش کانتینر یک کانتینر در مسیر تجاری درون آسیا فعالیت دارد، مدیر خط کانتینری APL گفت: بازار بسیار رقابتی و حجم کانتینرها بالا و روبه رشد است.
به گزارش خبر فوری و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، توجه به اهمیت کشف تخلف و اصلاح فرآیندهایی که منجر به تخلفات میشوند در بیمه ایران بهعنوان بزرگترین شرکت بیمه کشور با بیش از ۱۵ هزار کارمند و نماینده، یکی از سیاست های محوری مدیریت شرکت است که در راستای اجرای آن، واحدهای نظارتی شرکت موفق به کشف و برخورد با یکی از تخلفات بسیار پیچیده، گردیدند.
خبر فوری / عبدالمهدی ارجمندنژاد گفت: مبلغ حساب های راکد در کل شبکه بانکی هشت هزار میلیارد ریال است که البته در برخی از بانک ها صفر و در برخی هم حساب های راکد زیاد است.
وی ادامه داد: حساب راکد به حساب سپرده ای گفته می شود که نزد یکی از بانک ها یا موسسات حدود دو سال بدون گردش باقی مانده و مبلغ آن دو میلیون تومان یا کمتر است.
مدیر کل مقررات ، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت : خارج کردن این مبالغ از شبکه بانکی ، خارج کردن آنها از بلاتکلیفی است چون این وجوه منشاء پرسش های زیادی است و امکان بروز فساد یا ضایع شدن حقوق افراد یا پولشویی وجود دارد.
وی ادامه داد : بانک مرکزی با ابلاغ این دستورالعمل تلاش کرده است علاوه بر اینکه حساب ها را از بلاتکلیفی خارج می کند ، وحدت رویه ای نیز بین بانک ها برقرار کند.
ارجمندنژاد افزود: نگهداری این حساب های راکد برای بانک ها هزینه دارد و بانک نمی داند این پول ها را تحت چه عناوینی باید نگهداری کند.
مدیرکل مقررات ، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ادامه داد: این اقدام برای ارتقای شفافیت در بانکهاست که 17 مرداد در شورای پول و اعتبار تصویب و 30 مرداد به بانک ها ابلاغ شده است و از اول اذر در بانک ها اجرایی می شود و هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند.
به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا غلامحسین شافعی امروز (یکشنبه) در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: صدمه فعالان اقتصادی از فساد بالا است و اتاق متولی از بین بردن فساد نیست اما می تواند راهکار دهد.
وی افزود: کاری که کمیته ماده ١٢ می کند مبارزه با فساد است ولی فساد سازمان یافته شده و قبح آن در حال از بین رفتن است که این کار را سخت می کند.
رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اتاق بازرگانی روی موضوع فساد و مبارزه با آن، حساس است ولی ممکن است نتیجه کار را به بهترین شکل مشاهده نکنیم. در شرایط کنونی چنین به نظر می رسد که اقتصاد ایران را می توان به غریقی تشبیه کرد که تلاش دارد خود را روی آب نگاه دارد، پس باید با اقتصاد مقاومتی، شرایطی فراهم کرد تا آن را نجات داد.
شافعی اظهار کرد: سوال از جامعه دولتی و خصوصی این است که امروز در چه بخش هایی از جامعه دچار بحران هستیم پس باید قبل از هرگونه راهکار در کشور شناخت سریع داشته باشیم پس اگر روند را به درستی درک نکنیم نمی توان راهکار صحیح ارائه کرد و حتی ممکن است با راهکارهای نامناسب منجر به تشدید بحران شویم.
به گزارش خبر فوری به نقل از سیانبیسی، در حالی که تنشها در منطقه خاورمیانه بالا گرفته است، وقوع یک رویارویی نظامی میان ایران و عربستان میتواند تأثیرات شدیدی بر اقتصاد جهانی بهدنبال داشته باشد و قیمت نفت را به 200 دلار در هر بشکه برساند.
تولیدکنندگان عمده عضو اوپک در منطقه حاشیه خلیج فارس حدود 20 درصد از نفت جهان را از طریق تنگه هرمز تأمین میکنند که خلیج فارس را به بازارهای جهانی متصل میکند. این تنگه که در باریکترین قسمت 34 مایل عرض دارد، بین ایران و عمان واقع شده است. در صورتی که جنگی میان ایران و عربستان در بگیرد، این آبراه حیاتی بهراحتی قابل مسدود شدن است.
کشتیرانی از طریق این تنگه حتی بدون شلیک یک گلوله به نفتکشهای عبوری هم میتواند متوقف شود. اگر شرکتهای بیمهکننده کشتیها احساس کنند که یک ریسک قریب الوقوع حمله به یک تانکر نفتکش در منطقه وجود دارد، یا پوشش بیمهای خود را تعلیق میکنند و یا نرخ بیمه کشتیهای عبوری را بهشکل فوقالعادهای بالا خواهند برد. در این وضعیت، کشتیداران ممکن است تصمیم بگیرند تا زمانی که خصومتها فروکش کند، نفتی از این مسیر ترانزیت نکنند.