جولان تلویزیون‌های 20 میلیون تومانی در بازار ایران

                          بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون با شیب تندی به سمت تنوع پیش می‌رود؛ به طوری که خیلی از مدل‌ها در بازه زمانی نسبتا کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و زود از چرخه بازار مصرف خارج می‌شوند.

به گزارش سایت مشهد فوری، بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون با شیب تندی به سمت تنوع پیش می‌رود؛ به طوری که خیلی از مدل‌ها در بازه زمانی نسبتا کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و زود از چرخه بازار مصرف خارج می‌شوند.

شاید تا سال های نه چندان دور "ویدیو" تنها دستگاه برای پخش فیلم به حساب می‌آمد و داشتنش آرزوی خیلی ها بود و تلویزیون رنگی هم تازه به بازار  آمده بود و در خانه هر کسی هم پیدا نمی شد. اما سرعت پیشرفت تکنولوژی طی سال گذشته به طرز قابل توجهی سریع بوده که در این مدت وسایل جدید صوتی و تصویری جای وسایل محدود قدیمی را گرفتند.

با آمدن اولین نسل‌های دی وی دی پلیرها و ضبط های دارای CD ROM، ویدیو از چرخه تقاضا خارج شد. اتفاقی که حدودا اوایل دهه ۸۰ رخ داد. پس از آن سرعت حرکت تکنولوژی بیش از گذشته شد و اولین نسل های تلویزیون‌های پلاسما و LCD از راه رسیدند و کم کم جایگزین تلویزیون‌های نسل قدیم شدند؛ به طوری که بعد از مدتی دیگر اثری از آن ها به غیر از مغازه‌های فروش اجناس دست دوم دیده نمی‌شود.



ادامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.