به گزارش
خبر فوری؛
شرکتها، سازمانها و بنگاههای اقتصادی در دوران حیات خود با ریسکها و
خطرهای متعدد پیشبینی شده یا حتی پیشبینی نشده مواجه هستند ازجمله آنها
میتوان به پیچیدگیهای محیط، رقابت شدید در بازار کسبوکار امروز، رواج
تکنولوژیهای نو و پیشرفته، گسترش روزافزون ارتباطات و فناوری اطلاعات،
شیوههای نوین عرضه کالاها و خدمات، مسایل زیستمحیطی و تغییر داراییهای
سازمانها از داراییهای مشهود به نامشهود اشاره کرد. صنعت حملونقل نیز
از این امر مستثنی نیست از اینرو بهمنظور کاهش ریسک کالاهای در حال حمل و
جبران زیانهای ناشی از آن و درنتیجه رونق اقتصادی جامعه، شرکتهای بیمه
انواع پوششهای بیمهای را ارایه میکنند.مدیریت ریسک عبارت است از فرایند
ارزیابی ریسک و سپس طرح استراتژیهایی برای اداره ریسک. مدیریت ریسک زمانی
معنا و مفهوم پیدا میکند که احتمال وقوع زیان وجود داشته باشد. این موضوع
برای شرایط پیچیده و رقابتی کسبوکار در عصر امروز، اهمیت بیشتری پیدا
کرده است و مدیران برای بقای بنگاههای خود و کاهش زیان، ناگزیرند متعهد به
اجرای آن باشند. مدیریت ریسک حوزههای گستردهای همچون مسایل مالی،
عملیاتی، تجاری، استراتژیک و حوزه وسیعتری بهنام حوادث خطرآفرین را در بر
میگیرد.
ادامه خبر