اصلاح الگوی مصرف، مهمترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی است



رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: بهترین و موثرترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اصلاح الگوی مصرف است که باید فرهنگ مصرف بهینه در تمامی زمینه‌ها در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شافعی امروز عصر شنبه در دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مراجع عظام تقلید گفت: امروز در قم شاهد یک اقدام مبارک بودیم که سه اتاق بازرگانی، اصناف و اتاق تعاون در اولین سفر منطقه‌ای بنای یک ائتلاف سه گانه در بخش‌های غیردولتی را در این شهر مقدس و در کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) گذاشتند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهارکرد: قم مبنای همه حرکت‌های تاریخی ما بوده است و به همین جهت قم را انتخاب کردیم که این کار تاریخی را از قم آغاز کنیم.


ادامه خبر

درآمد خودروسازان از پراید و پژو ۴۰۵ چقدر است؟



در حالی حرف و حدیث‌های بسیاری درباره خروج پراید و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید خودروسازان مطرح است، که این دو خودرو حجم قابل‌توجهی از گردش مالی خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند. استقبالی که کماکان از این خودروها در بازار خودرو ایران می شود و میزان سودآوری آنها برای خودروسازی کشور، به نظر دلیل قانع کننده ای می آید که متولیان امر به خروج این دو خودرو از خط تولید زیاد فکر نکنند!


ادامه خبر

آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و ارز



در بازار امروز - شنبه - قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش ۲۰۰۰ تومانی در مقایسه با روز چهارشنبه به یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان رسید و دلار آمریکا نیز ۳۸۰۸ تومان قیمت خورد.

به گزارش ایسنا، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۲۵ تومان نسبت به چهارشنبه افزایش داشت و حدود ۱۱۴ هزار و ۹۲۵ تومان فروخته می‌شود. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با افزایش ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ تومانی نسبت به چهارشنبه  ۶۴۲ و ۳۴۴ هزار تومان قیمت دارند.

هر اونس طلا برای معاملات در بازارهای جهانی نزدیک به ۱۲۳۵ دلار داد و ستد می‌شود.

ادامه خبر

سرپیچی بانک‌ها از اجرای قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌ها



 رحیم زارع با انتقاد از بی توجهی بانک ها به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره بخشودگی سود و جرایم وام های بانکی تا صدمیلیون تومان گفت: متاسفانه با وجود ابلاغ مصوبه بخشش جرایم و سود وام های بانکی،گزارشات مردمی حکایت از این دارد برخی بانک ها به این موضوع بی توجه هستند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های گذشته بخش قابل توجهی ازمردم و فعالان اقتصادی و کشاورزان به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و رکود در اقتصاد نتوانستند وام های بانکی را تسویه کنند.  

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر نقش بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های خُرد بانکی در وصول بخش قابل توجهی از معوقات بانکی به خانه ملت گفت:اجرایی شدن کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های خُرد یک اقدام عملی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است.

انتقاد از تاخیر در ابلاغ مصوبه مربوط بخشودگی سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی

ادامه خبر

اینترنت ایران چقدر سرعت دارد؟



با اجرایی شدن فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفته می‌شود اکنون متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند ثابت چهار مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند همراه به سه مگابیت بر ثانیه رسیده است.

به گزارش ایسنا، فاز دوم شبکه ملی اطلاعات بهمن‌ماه امسال بیش از یک دهه انتظار عملیاتی شد تا بدین ترتیب دسترسی به محتوای داخلی با سرعت و کیفیتی بهتر برای مشترکان اینترنت مسیر شود.

اکنون پس از اجرایی شدن فاز دوم این شبکه، وزارت ارتباطات در قالب آمارهای اخیر خود متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در بخش‌های مختلف را اعلام کرده است.

ادامه خبر