مرغ ارزان شد/ قیمت به ۷۴۵۰ تومان رسید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انوع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران/

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در خرده فروشی‌ها خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۸۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۷۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۸۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۴۵۰ تومان است.


ادامه خبر

ضوابط انتقال کارت به کارت اعلام شد

بانک مرکزی در ابلاغیه ای ضوابط و شرایط ارائه خدمت "انتقال کارت به کارت دوجانبه بدون حضور کارت " را به تمامی بانک ها و موسسات مالی مجاز ابلاغ کرد.

بانک مرکزی ابلاغیه‌ای را با امضای ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی به تمام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز ابلاغ کرد که در آن ضوابط و شرایط ارائه خدمت "انتقال کارت به کارت دوجانبه بدون حضور کارت" تعیین‌شده است. از آنجایی که امکان انتقال وجه بدون حضور کارت از طریق اینترنت و در محیط  "اینترنت بانک‌ها" سال‌هاست امکان پذیر است بنابر این آنچه در ابلاغیه اخیر بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته، فراهم کردن امکان انتقال وجه با ابزارهایی مانند اپلیکیشن‌های موبایلی است.
بانک مرکزی تا کنون جرائم سختگیرانه ای را برای شرکت‌های پی‌اس‌پی برای برقراری سرویس انتقال وجه اعمال می‌کرد. از همین رو، شرکت‌هایی که بستر چنین خدماتی را تحت عنوان سرویس‌هایی مانند تله‌پرداز، تله‌کارت و... فراهم کرده بودند از تبلیغ و معرفی آن پرهیز داشتند.


ادامه خبر

هیچ اراده جدی برای مقابله با قاچاق کالا وجود ندارد

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هیچ اراده‌ جدی‌ای از سوی گمرک و دیگر مجموعه‌های مرتبط برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد.

به گزارش سایت مشهد فوری ، فیروز ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۵ ، هزار و ۳۰۰  میلیارد تومان طرح‌های صنعتی  در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید وحدود دو هزار میلیارد تومان نیز تا پایان ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی  با اشاره به اینکه  سال ۹۵ در حوزه صادرات رشد داشتیم، ادامه داد: در ترکیب صنایع استان ۹۱ درصد واحدهای کوچک هستند که در هر کدام از آنها زیر ۵۰ نفر اشتغال دارند.

ابراهیمی با تاکید به اینکه هدف گذاری نسبی خوبی در واحد های صنعتی خراسان رضوی داشته ایم، ابراز کرد: ۱۸ درصد مصرف کل  گاز خراسان رضوی و ۲۵ درصد برق استان در اختیار صنعت است که نشان دهنده حجم فعالیت های این بخش است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دومین سال اجرای طرح رونق تولید، ۳۰ هزار میلیارد تومان به بدنه صنعت تزریق می‌شود بیان کرد: هر استان به ‌هر میزان می‌تواند از سایت بهین یاب جذب نیرو داشته باشد و  بودجه ‌بگیرد که از ۱۶ هزار میلیارد سال قبل فقط ۶۰ درصد سهم استان شد

ادامه خبر

شغلی خانگی با درآمد روزانه ۵۰۰ هزار تومان!

یکی از فعالان اقتصادی توانسته روزانه ۵۰۰ هزار تومان سود از فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پروده به دست آورد.

به گزارش سایت مشهد فوری، سیامک جعفری، یکی از افرادی فعال اقتصادی است که با فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پرورده توانسته  روزانه 500 هزار تومان سود داشته باشد. وی یکی از افرادی است که با فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پرورده، برای 8 نفر از اعضای خانواده اش اشتغالزایی کرده است.

 

جعفری می گوید: گل پَر، آب انار محلی، روغن زیتون، نعناع، سرکه سیب، سیر محلی، چوچاب (سبزی کوهی محلی) و گردوی چرخ شده مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده هستند. روزانه 100 کیلوگرم زیتون پرورده به ارزش هر کیلوگرم 20 هزار تومان می فروشیم که 25 درصد آن سود خالص است. در واقع روزانه 500 هزار تومان سود خالص از فروش زیتون پرورده بدست می آوریم.


ادامه خبر

حساب‌های سپرده‌گذاران ثامن الحجج تعیین تکلیف شد

بانک پارسیان به عنوان عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، حساب‌های سپرده گذاران ثامن الحجج را تعیین تکلیف کرد.


ادامه خبر