اعلام مشروعیت بیت کوین با بانک مرکزی است


به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم،‌ نصرالله جهانگرد، درباره رواج خرید و فروش بیت کوین طی هفته های اخیر در عین نبود سیاست معین درباره این ارزها در کشور، اظهار داشت: تعیین تکلیف استفاده از بیت کوین در حوزه وظایف بانک مرکزی است و به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ارتباطی ندارد.وی ادامه داد: ابزارهای واسط در فضای مجازی برای مبادله ارزش افزوده هایی مثل بیت کوین رواج و افزایش یافته اما برای کشوری مثل ایران که در بخش بانکی با محدودیت های بین المللی مواجه است، استفاده از این پول رمزی به اعتقاد برخی تهدید و برخی فرصت است.
ادامه خبر

افزایش قیمت بنزین از یکم دی ماه صحت ندارد


خبر فوری/ سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد که شرکت ملی پالایش و پخش هنوز عددی را به عنوان قیمت جدید بنزین به وزارت نفت نداده است و نه قیمت‌های جدید و نه زمان اجرا مشخص نیست.در عین حال بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت: هر وقت لازم شد دولت موضوع افزایش قیمت بنزین را عنوان می کند.وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در بودجه سال 97 دیده شده است، افزود: اینکه چه زمانی و چگونه افزایش قیمت بنزین اعمال شود، هنوز مشخص نیست.
عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد:بحث مبلغ قیمت بنزین هنوز باز است و این تصمیم در مجلس جای بحث دارد.
ادامه خبر

افزایش 300 هزار تا 5 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار


به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، بررسی بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد محدودیت عرضه این محصولات از سوی شرکت‌های خودروساز عامل اصلی افزایش قیمت در بازار بوده است. درعین‌حال نباید بخش‌نامه‌های جدید خودروسازان برای افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولاتشان را نیز نادیده گرفت. در این شرایط قیمت پژو206 تیپ 2 با افزایش 500 هزار تومانی در بازار به 34 میلیون تومان رسیده است.
همچنین قیمت سمند EF7 نیز در بازار 500 هزار تومان افزایش داشته و به 32 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. در مورد رنوکپچر نیز باید به افزایش 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد که هم‌اکنون با قیمت 128 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.
طی روزهای جاری قیمت سوزوکی ویتارا نیز در بازار 5 میلیون تومان افزایش یافت و به 145 میلیون تومان رسید. در مورد مزدا3 نیز باید به رشد 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که هم‌اکنون با قیمت 133 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.
بررسی بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد قیمت ساندرو اوتومات نیز افزایش 300 هزار تومانی را تجربه کرده و به 54.5 میلیون تومان رسیده است. درعین‌حال قیمت پژو297 اتومات برخلاف خودروهای دیگر با کاهش قیمت روبرو شده و افت 800 هزار تومانی را شاهد بوده است. در حال حاضر این خودرو با قیمت 53 میلیون تومان در بازار خریدوفروش می‌شود.
جدول قیمت خودروهای داخلی به شرح زیر است با این توضیح که جدول چهارم متعلق به خودروهای خارجی است:
ادامه خبر

مبارزه با پولشویی در بانک صادرات با جدیت دنبال می شود


به گزارش خبر فوری و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، حمید تهرانفر، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره این بانک با تاکید بر لزوم شفافیت در اطلاعات و مطابقت عملکرد بانک بر اساس استانداردها و توصیه های سازمان های بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول(IMF) و گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، گفت: با انجام اقدامات لازم و نظارت های دقیق صورت گرفته در ارکان مختلف بانک، آمادگی لازم برای رعایت ضوابط مرتبط
بین المللی در بانک صادرات ایران وجود دارد و استراتژی بانک برای ایجاد روابط بهتر کارگزاری و بهره مندی از معاملات و مراودات بین المللی با جدیت دنبال می شود.
عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران افزود: بانک صادرات ایران با عنایت به گستردگی جغرافیایی، کثرت شعب، حجم بالای معاملات و همچنین داشتن بیشترین شعب خارج از کشور، در اولویت بازدید سازمان های مزبور قرار دارد و از این رو به منظور پیشگیری از هر گونه خطر و تحمیل ریسک های احتمالی، تمامی واحد های بانک نسبت به رعایت کامل ضوابط و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پایبند بوده و نظارت های لازم نیز به دقت انجام می گیرد.
گفتنی است، مسئولان عالی رتبه کشور ضمن ابلاغ آیین نامه مبارزه با تامین مالی تروریسم بر ضرورت رعایت ضوابط، مقررات و استانداردهای بانکداری بین المللی تاکید کرده اند. 
ادامه خبر