ممنوعیت تردد زائران ایرانی بدون ویزا در اربعین

فرمانده مرزبانی استان ایلام از زائران اربعین خواست از هم‌اکنون به فکر گرفتن روادید و مدارک قانونی برای تردد از مرز و شرکت در همایش بزرگ و ملی اربعین باشند.

به گزارش سایت خبرفوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ «یحیی الهی» در خصوص وضعیت مرزهای استان و به‌ویژه موضوع اربعین، اظهار کرد:خوشبختانه تاکنون کوچک‌ترین ناامنی در 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نداشته‌ایم.

الهی بابیان این‌که جلسات مختلفی برای مأموریت اربعین با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد کشورمان و کشور همسایه عراق برگزار کرده‌ایم و این جلسات تا اربعین ادامه دارد، افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با کشور و مرزبانی عراق داریم.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به این‌که با همکاری دیگر دستگاه‌ها در حال برطرف کردن مشکلات زیرساختی و رفاهی مرز مهران برای تردد زائران اربعین هستیم، گفت: همه دستگاه‌های برای برطرف کردن مشکل سر راه تردد زائران از مرز مهران پای‌کار هستند و با همه توان در تلاش برای ایجاد زمینه لازم برای حضور میلیونی و دشمن‌شکن زائران در اربعین هستند.


ادامه

جزییات طرح "نذر خون" در محرم/ به جای قمه زدن خون اهدا کنید

معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران با اشاره به جزییات طرح نذر خون در ایام محرم، گفت: در این زمینه سیستم نوبت‌دهی برای نذر خون در ماه محرم راه‌اندازی شده تا در برخی زمان‌ها که نیازمند اهدای خون هستیم، افراد به میزان کافی به مراکز مراجعه کنند.

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر مجید مسلمی درباره طرح "نذر خون" که هر سال در ایام محرم در سازمان انتقال خون برای داشتن اهدای خون کافی در کشور، برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر  شاهد بودیم که مردم در ماه محرم نذوراتی دارند. به عنوان مثال نذر کردند تا در ماه محرم و تاسوعا و عاشورا خون اهدا کنند. بر این اساس بود که طرح نذر اهدای خون در سازمان انتقال خون راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به احتمال ایجاد ازدحام جمعیت در مراکز اهدای خون در  روزهای تاسوعا و عاشورا، افزود: بنابراین برای اینکه با ازدحام جمعیت در این روزها مواجه نشویم و بتوانیم به صورت مرتب و یکنواخت در تمام طول سال اهدای خون داشته باشیم، این طرح را به صورت انجام نوبت‌دهی پیش می‌بریم. بر این اساس برای پیشگیری از اهدای خون بیش از ظرفیت مراکزمان در یک روز و نداشتن اهدای خون در روزهای دیگر، یک سیستم نوبت‌دهی برای نذر خون در ماه محرم راه‌اندازی شد تا در برخی زمان‌ها که نیازمند اهدای خون هستیم، افراد به میزان کافی به مراکزمان مراجعه کنند.


ادامه

پایان حواشی ممنوع‌التصویری فاطمه معتمدآریا در تلویزیون

همایون اسعدیان در مصاحبه‌ای به شایعه ممنوع التصویری فاطمه معتمدآریا پایان داد و گفت: «این بازیگر ممنوع التصویر نبود بلکه روی مواردی از فیلمنامه با ایشان به توافق نرسیدیم و به علت سفرهای خارجی که داشتند احساس کردیم نمی‌توانیم همکاری‌مان را ادامه دهیم.»

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرآنلاین، در روزهای اخیر خبر حضور دوباره فاطمه معتمدآریا در تلویزیون با سریال «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان بارها مطرح شد.

این خبر تا زمانی مطرح بود که لیست رسمی اسامی بازیگران این سریال در هفته گذشته در حالی منتشر شد که خبری از نام معتمدآریا در میان اسامی نبود، این مسئله باعث شد تا شائبه ممنوع التصویری این بازیگر در تلویزیون بار دیگر قوت بگیرد.


ادامه

واکنش توئیتری احمدی نژاد به اظهارات ضدایرانی ترامپ

محمود احمدی نژاد نسبت به اظهارات ضدایرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش سایت خبر فوری، محمود احمدی نژاد نسبت به اظهارات ضدایرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.


ادامه

تهران بیش از 3000 کودک کارو خیابان دارد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: درجریان طرح جذب و ساماندهی کودکان کار خیابان که از ۱۳ شهریورماه در تهران آغاز شده است، ۲۵۵ کودک به مراکز یاسر، شهدای افسریه و بعثت بهزیستی ارجاع داده شده‌ که ۱۷۸ نفر آنان اتباع و غیرایرانی هستند.

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا،احمد خاکی گفت: در مورد طرح جذب و ساماندهی کودکان کار خیابان هر چند تعداد کل کودکان پذیرش شده را در اختیار نداریم زیرا آمار دقیق در اختیار فرمانداری تهران است اما از میان پذیرش شدگان تاکنون ۲۵۵ کودک به مراکز یاسر، شهدای افسریه و بعثت بهزیستی ارجاع داده شده‌اند.

همچنین وی افزود: سال گذشته ۶۴ درصد از کودکان کار و خیابان اتباع بودند اما آمارهای طرح کنونی حاکی از افزایش این آمار است به طوریکه بیش از ۷۰  درصد این کودکان اتباع هستند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، مرکز ورامین ویژه ساماندهی کودکان اتباع بوده و تحت نظارت سازمان بهزیستی نیست.


ادامه