کارخانه «مشهدنخ» امروز تعطیل شد / ۳۰۰ کارگر این کارخانه بیکار شدند



به گزارش سایت رصد اخبار مشهد ، بادامچیان عضو هیئت مدیره کارخانه مشهدنخ امروز گفت:واردات بی رویه و وجود کالاهای قاچاق، عامل اصلی تعطیلی این کارخانه است است وما دیگر توان تولید و رقابت با کالاهایی که زیر قیمت واقعی و بی کیفیت تولید می‌شود نداریم.

وی افزود:از حدود ۳۰۰ کارگر فقط ۷ یا ۸ نفر باقی خواهند ماند که آن هم برای نگهبانی و امور حفاظتی است، بقیه هم متاسفانه به بیمه بیکاری معرفی می‌شوند، این تعدیل نیرو برای اولین بار نبوده است و سال گذشته هم حدود ۳۰۰ نفر دیگر از نیرو‌های شاغل در کارخانه را تسویه کردیم.

عضو هیئت مدیره کارخانه مشهد نخ با اشاره به موجودی انبار کارخانه که فروش نرفته است گفت: محصول تولید شده ۵ ماه کارخانه که برابر با ۷۰۰ تن است در انبار‌ها نگهداری می‌شود و هنوز فروش نرفته است، ما به نیروهای شاغل در کارخانه اعلام کرده بودیم تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا کارخانه تعطیل نشود و هر چقدر از محصول داخل انبار‌ها را توانستیم به فروش برسانیم، هزینه دریافتی حاصل از آن را عینا برای خرید مواد اولیه مصرف خواهیم کرد تا چرخ کارخانه بچرخد.

ادامه خبر

دلیل حذف سود سپرده‌گذاران فرشتگان چه بود

با وجود آغاز تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان، تجمعات همچنان ادامه دارد. این بار تقاضای دریافت سود وجوهی که در این تعاونی سپرده شده بود عامل اعتراض ذینفعان است. با این حال عدم پرداخت سود نیز ماجرای خاص خود را دارد.

ایسنا/

سرانجام بعد از چند ماه درگیری و تجمع سپرده‌گذاران تعاونی‌های کاسپین و انجام امور مربوطه، این موسسه فرآیند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن آغاز شد. البته باید یادآور شد از هشت تعاونی که به مجموعه کاسپین پیوسته و در پایان سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت دریافت کردند این تعاونی بزرگ فرشتگان بود که به دلیل حجم بالای بدهی همواره بیشترین تجمع سپرده‌گذاران را به همراه داشته و عمده مشکلاتی که کاسپین را درگیر کرد از این محل نشأت می‌گرفت.

به هر صورت در فرآیند ساماندهی تعاونی‌های کاسپین قرار بود که در راس تعاونی‌های منحله هیات تصفیه تشکیل شده تا وظیفه تقویم و ارزیابی دارایی‌ها و تعیین میزان بدهی تعاونی‌ها را برعهده گرفته و سپس از محل دارایی‌ها، بدهی‌های تعاونی پرداخت شود. از این‌رو قرار شد تا در صورت برابربودن دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی، دارایی‌ها و بدهی‌های تقویم شده به موسسه کاسپین منتقل شده و در صورت کسری دارایی‌ها سهامداران و مدیران تعاونی موظفند کسری مربوطه را تامین کنند.

اما در جریان ساماندهی کاسپین مواردی پیش آمد که این روند را با مشکلاتی مواجه کرد و در مجموع پرداخت سپرده‌ها و به تبع آن سود وجوه سپرده‌گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه با مشکل مواجه شد. در آن زمان گفته می ‌شد که با توجه به کمبود نقدینگی که کاسپین با آن مواجه است بعد از نقل و انتقال دارایی‌ها و  تامین نقدینگی لازم احتمالا درمورد سود معوق شده سپرده‌گذاران در دوره‌ای که کاسپین با حواشی مواجه شده نیز تصمیم گیری خواهد شد.


ادامه خبر

قاچاقچیان در اروندرود به دام افتادند

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک شناور باری حامل ۲۵میلیارد کالای قاچاق در آبراه مرزی اروندرود در جنوب جزیره آبادان خبر داد.

مهر/

سردار عبدالله نظرپور افزود: ماموران دریابانی در راستای مبارزه با ورود سازمان یافته کالای قاچاق به کشور، به یک فروند شناور عبوری در اروندرود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور، تعداد ۲۵هزار تخته پتوی خارجی که از یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس بارگیری شده و قرار بود به صورت غیرقانونی ترخیص شود کشف و ضبط کردند.

سردار نظرپور افزود: در این ارتباط دو متهم به قاچاق کالای بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.

وی افزود: شناور حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاههای دریابانی هدایت و کالاهای مکشوفه قاچاق نیز که فاقد مدارک گمرکی بود پس از تنظیم صورت جلسه ضبط شد.


ادامه خبر

آخرین خبرها از وضعیت قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان



رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‎فروشان با اشاره به پیشنهاد افزایش 12 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: قیمت پیشنهاد شده برای هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان 12 هزار و 500 تومان است.

میزان/

علی بهره‌مند در خصوص قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: پیشنهاد ما برای افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان 15 درصد بوده که این رقم هنوز از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده تایید نشده است.

وی در ادامه افزود: پیش‎بینی می‌شود قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه با احتساب افزایش 15 درصدی به 12 هزار و 500 تومان برسد که با وجود مخالفت‎های سازمان حمایت باید درانتظار رقم کمتری برای این کالا باشیم.


ادامه خبر

تولید وانت کاهش یافت

فروردین ماه امسال تولید انواع وانت به طور میانگین ۲۸.۴ درصد کاهش یافت.

ایسنا/

در این مدت تولید انواع وانت از ۴۰۶۰ دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به ۲۹۰۷ دستگاه رسید.

تولید انواع وانت در گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش ۷۶.۳ درصدی همراه بوده و از ۱۳۹۸ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۳۳۲ دستگاه کاهش یافت.


ادامه خبر