خبر خوش بانک مرکزی برای کم‌درآمدها؛ یارانه نقدی را تبدیل به وثیقه بانکی کنید

بانک مرکزی اعلام کرد در نظر دارد امکان صدور کارت‌های اعتباری به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانوارها را مقرر سازد. کارت‌های اعتباری یاد شده که موسوم به «یاراکارت اعتباری» است، در نهایت می‌تواند منتج به افزایش قدرت خرید خانوارها شوند.

اقتصاد نیوز/

.به گزارش  روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۹۵.۱۹۴۲۲۷ مورخ 18/ 6/ 1395 با موضوع ابلاغ «دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری» و با توجه به لزوم افزایش پوشش کارت‌های اعتباری در سطح کشور و تسهیل دسترسی اقشار و آحاد مختلف جامعه به‌ویژه طبقات کمتر برخوردار به خدمات اعتباری نظام بانکی، بانک مرکزی در نظر دارد امکان صدور کارت‌های اعتباری به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانوارها را مقرر سازد. کارت‌های اعتباری یاد شده که موسوم به «یاراکارت اعتباری» است، در نهایت می‌تواند منتج به افزایش قدرت خرید خانوارها شوند. بر این اساس اقدامات و تمهیدات لازم برای صدور و عرضه «یاراکارت اعتباری» برای سرپرستان خانوارها تحت شرایط زیر از طرف شبکه بانکی اقدام می‌شود:

۱- تمام سرپرستان خانوارها که مشمول اخذ یارانه هستند، می‌توانند با ارائه درخواست برای اخذ یاراکارت اعتباری به موسسه اعتباری مراجعه کنند.

۲- یاراکارت اعتباری در قالب عقد مرابحه ازسوی موسسه اعتباری صادر می‌شود.

۳- تسهیلات در قالب یاراکارت اعتباری، به‌صورت نسیه اقساطی به اشخاص مشمول اعطا می‌شود.


ادامه خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.