۵۰۰۰ روستا "آب تانکر" می‎خورند

جهاد آبرسانی به روستاهای کشور ادامه دارد و برنامه ریزی شده در طول سال جاری به حدود ۲۵۰۰ روستا آبرسانی شود. با این وجود، در حال حاضر همچنان به ۵ هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود .

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیش از طرح موضوع تمرکزدهی به حذف آبرسانی سیار و دسترسی به آب شرب باکیفیت و پایدار در روستاهای کشور از سوی «حمید چیت چیان» وزیر نیرو در پاییز سال 92، به بیش از 7 هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می شد.

وزیر نیرو با کسب موفقیت در جلب نظر هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و تخصیص ردیف اختصاصی در بودجه سنواتی کشور برای آبرسانی روستایی و همچنین پیگیری برای تصویب تخصیص دو مرحله اعتبار از صندوق توسعه ملی یکی به میزان 500 میلیون دلار و دیگری به میزان 300 میلیون دلار اعتبار برای تسریع در پروژه های این بخش، با تلاشی که به صورت شبانه روزی در مجموعه وزارت نیرو صورت گرفت و منجر به تشکیل صدها کارگاه فعال در بخش احداث زیرساخت های آبرسانی روستایی شد؛ در نهایت موفق به حذف 2 هزار روستا از آمار آبرسانی تانکری با برقراری امکان دسترسی به نعمت آب شرب پایدار و اصلاح تأسیسات فرسوده حدود 3 هزار روستا با نوسازی و بهسازی تأسیسات و افزایش کمی و کیفی دسترسی به آب شرب شد.


ادامه خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.