خطری که ۴۰۰میلیون کارت بانکی را تهدید می کند


در حالی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی صادر شده که به طور حتم امنیت استفاده از آنها در اولویت قرار دارد. به اعتقاد برخی کارشناسان این کارت‌ها از امنیت بالایی برخوردار نبوده و احتمال هک شدن آنها وجود دارد.

به گزارش سایت مشهد فوری، ،امنیت شبکه بانکی به ویژه در حوزهبانکداری الکترونیک موضوعی است که اغلب مورد بحث میان دستگاه‌های ذیربط و یا کارشناسان قرار می‌گیرد. گاهی این انتقاد وجود دارد که با وجود پیشرفت‌های قابل توجهی که در حوزه بانکداری الکترونیک ایران رخ داده اما همچنان در پاره‌ای از مسائل امنیت به طور کامل وجود نداشته و ورود هکرها به شبکه اطلاعاتی بانکی می‌تواند یک تهدید باشد.

در سوی دیگر البته مقامات بانکی تاکید دارند که امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک در سطح بالایی بوده و نتایج، این موضوع را تایید می‌کند. اغلب کارشناسان نیز بر این عقیده‌اند که گرچه در حال حاضر شبکه بانکداری الکترونیکی ایران در قیاس با سایر بانک‌های جهان در سطح مورد قبولی قرار دارد ولی نمی‌توان با صراحت گفت که ورود هکرها به طور کامل حذف شده است چرا که این موضوع می‌تواند برای حوزه الکترونیک در هر نقطه از جهان وجود داشته باشد و اجتناب‌ناپذیر نیست.


ادامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.