هشدار وزارت بهداشت درباره شیوع بیماری تب کنگو در محرم

عرفانی در خصوص نحوه ذبح گوسفندان در ماه محرم گفت: تجمع مردم در هنگام ذبح گاو و گوسفند در هیئات مذهبی بسیار خطرناک است چرا که کنه‌های ناقل بیماری به راحتی از بدن دام به انسان منتقل شده و درصد ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبر فوری به نقل از افکارنیوز، حسین عرفانی گفت: همزمان با شروع ماهمحرم و صفر رسم قربانی کردن در هیئات مذهبی نیز اجرا می‌شود. بی توجهی به اصول بهداشتی و تهیه دام قربانی از دامداران محلی منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های انسان وحیوان می‌شود.

وی افزود: تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های دامی است که بدون هیچ علامتی در دام به‌وجود آمده و تنها در موارد معدودی قابلیت شناسایی را دارد. این در حالی است که در ایام عزاداری‌های حسینی بسیاری از دام‌های آلوده به بیماری از روستا‌ها به شهر وارد شده و برای پخت غذا‌های نذری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های انسان و دام خاطرنشان کرد: در اثر برخورد دست با خون و احشای دام‌های بیمار، بسیاری از افراد به راحتی مبتلا به بیماری شده و میکروب ناقل بیماری را در جامعه رواج می‌دهند؛ بنابراین با ذبح غیر اصولی گوسفند در هیئات مذهبی، هیچ تضمینی برای سلامت دام وجود ندارد.


ادامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.